Skip to main content

Klachtenprocedure

 Dit is de klachtenprocedure van 

Arbovisie B.V. 

Wij zullen er alles aan doen om uw klachten en eventuele suggesties om te verbeteren om te zetten in kwaliteit. Geeft u dus vooral aan ons door wat we beter kunnen doen of wat we kunnen optimaliseren in bijvoorbeeld onze verzuimbegeleiding, keuringen, adviezen, bereikbaarheid en beschikbaarheid en communicatie. Iedere klacht wordt volgens onze klachtenprocedure behandeld. Dat betekent dat u altijd iets van ons terug hoort wat we met uw klacht hebben gedaan en welke eventuele verbetermaatregelen wij voorstellen. Uiteraard wordt uw klacht volledig vertrouwelijk behandeld.

De procedure 

  1. Voor het indienen van uw klacht kunt u het online klachtenformulier invullen. 
  2. Nadat u uw klacht heeft ingediend, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging van de ontvangst van uw klacht. 
  3. Vervolgens ontvangt u van ons een inhoudelijke reactie op uw klacht. Afhankelijk van de inhoud van uw klacht, kan dit een schriftelijke reactie zijn, terwijl in sommige gevallen een gesprek beter past. Als een gesprek heeft plaatsgevonden, ontvangt u hiervan een schriftelijke bevestiging. De doorlooptijd van bovengenoemde procedure bedraagt maximaal 4 werkweken. 
  4. Bent u het niet eens met de klachtenafhandeling dan kunt u dit schriftelijk binnen een maand kenbaar maken aan de klachtenbehandelaar van Arbovisie B.V. via klachten@arbo-visie.nl. Indien dan alsnog niet tot een oplossing wordt gekomen dan heeft u altijd nog de mogelijkheid om zich te wenden tot: – Geschillencommissie Arbodiensten (VWS erkende geschilleninstantie in de zorg) – Commissie Klachtenbehandeling Aanstellingskeuringen (CKA, medische keuringen en aanstellingskeuringen) – Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. Dit volgt de werkwijze die is opgesteld door de SBCA volgens het Interpretatiedocument Certificatieschema Arbodiensten. 


Uitzonderingen 

Er zijn situaties waarop onze klachtenprocedure niet van toepassing is: – Het aanvragen van een Second Opinion is ook mogelijk omdat wij altijd streven naar juist advies en het komen tot een gezamenlijke oplossing. Dit geldt zowel voor de werkgever als de werknemer. Wilt u hier meer informatie over, neemt u dan even contact met ons op via het centrale nummer: 0186-624764. Onze medewerkers helpen u dan graag verder. – Wanneer u het niet eens bent met het door ons gegeven advies over de arbeids(on)geschiktheid, maar ook als u de re-integratie inspanningen van de werknemer of werkgever wilt laten toetsen of een oordeel wilt over passend werk binnen het bedrijf, kunt u een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Op deze situaties is de klachtenprocedure van ArboVisie niet van toepassing. Zie hiervoor ook de website van het UWV (www.uwv.nl). – Heeft u vragen of opmerkingen over een factuur, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Finance via fin.admin@arbo-visie.nl;